مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-01بين الملل

آشوب در فرانسه، زبان حرف های ناگفته است


آشنایی ما با خشونت نژادی پلیس فرانسه نقل امروز و دیروز نیست؛ مرگ نائل تنها فصل تازه ای است از داستانی طویل و غم بار که سر دراز دارد.

- "آشنایی ما با خشونت نژادی پلیس فرانسه نقل امروز و دیروز نیست؛ مرگ نائل تنها فصل تازه ای است از داستانی طویل و غم بار که سر دراز دارد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روکیه دیالو، روزنامه نگار سیاه پوست فرانسوی در گزارشی برای روزنامه گاردین، به تفسیر نقش دولت فرانسه در آشوب کنونی با چندین دهه نادیده گرفتن فعالانه اعتراضات مسالمت آمیز پرداخته است: با قتل نائل 17ساله به دست پلیس فرانسه، بسیاری از محله های فقیرنشین کشورمان در وضعیت آشوب قرار گرفته اند.

در رسانه های بین المللی خواندم که فرانسه با ماجرایی مشابه جورج فلوید مواجه است؛ انگار که آشنایی ما با خشونت نژادی پلیس فرانسه نقل امروز و دیروز است.

نه! این مقایسه خود نشان دهنده انکار نظام مند خشونت نژادی است که از چند دهه قبل تا امروز جزیی لاینفک از سیاست های پلیس فرانسه بوده است.

در سال 2005 بود که درگیر کارزار مبارزه با تبعیض نژادی شدم؛ در واقعه ای که وجوه مشترک زیادی با قتل نائل دارد.

در آن زمان سه نوجوان 15 تا 17ساله که بعدازظهر خود را با فوتبال سپری کرده بودند، در مسیر خانه هایشان بودند که پلیس به دنبالشان افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشوب در فرانسه، زبان حرف های ناگفته است

آشوب در فرانسه، زبان حرف های ناگفته است