مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 19:452023-07-05اقتصادي

امضای 40 میلیارد دلار قرارداد نفتی در 20 ماه گذشته


وزیر نفت با اشاره به هدف گذاری برای جذب 250 میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت ایران طی هشت سال آینده، گفت: در 20 ماه گذشته، 40 میلیارد دلار قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی امضا کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجیدر هشتمین سمینار بین المللی اوپک و دومین نشست وزارتی با عنوان سرمایه گذاری، تأمین مالی و راهبردهای رشد فراگیر نفت با بیان اینکه ایران در مجموع ذخایر نفت خام و گاز طبیعی در جهان رتبه نخست را داراست، گفت: ایران دارای بیش از 33 تریلیون مترمکعب ذخیره گاز طبیعی و 154 میلیارد بشکه ذخیره نفت خام قابل برداشت است.

وی با اشاره به تولید روزانه 3 میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی و بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز غنی (ترش) در ایران اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت بالای توان تولید نفت و گاز، ایران در دولت سیزدهم برنامه ریزی مدونی برای افزایش توان تولید در نظر گرفته است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت ایران با وجود تحریم ها خود به تنهایی میدان های نفت و گاز را به صورت صفر تا صد توسعه می دهند، افزود: امروز در ایران توسعه و تعمیر پالایشگاه های نفت و گاز بدون حضور کارشناسان خارجی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 40 میلیارد دلار قرارداد نفتی در 20 ماه گذشته

امضای 40 میلیارد دلار قرارداد نفتی در 20 ماه گذشته