مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 07:252023-07-18سياسي

آغاز مرمت و احیای مدرسه تاریخی مهرگان آبادان را درخواست کرده ایم


نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیرو درج خبر «مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت» در خبرگزاری ایسنا، گفت: در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، - ایسنا/خوزستان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیرو درج خبر مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت در خبرگزاری ایسنا، گفت: در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست آغاز فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی را کرده ایم.

سید محمد مولوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ماده 10 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور به استناد قانون مصوب 11/10/ 1346 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون تهیه و اجرای طرح های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر، مرمت و احیا آثار، بناها و مجموعه های باارزش فرهنگی ـ تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

وی گفت: لازم است که آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دستور دهد فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی آغاز شود.

او با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی مهرگان یکی از بناهای باارزش شهرستان آبادان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تاریخ احداث این مدرسه به سال 1326 می رسد که به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت و احیای مدرسه تاریخی مهرگان آبادان را درخواست کرده ایم

آغاز مرمت و احیای مدرسه تاریخی مهرگان آبادان را درخواست کرده ایم