مالکیت شرکت های خودروسازی چگونه دولتی ماند؟در حال حاضر بیش از 20 نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است. - یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بررسی آخرین وضعیت صورت مالی خودروسازان نشان می دهد که زیان انباشته این صنعت (فقط شرکت های مادر یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) تا پایان سال گذشته، حدود 130 هزار میلیارد تومان برآورد شده و میزان بدهی شرکت ها نیز به 244 هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم ایران خودرو از این میزان زیان انباشته حدود 75 هزار میلیارد تومان و سهم سایپا نیز حدود 39 هزار میلیارد تومان است. در مقایسه با سال 1400، زیان انباشته ایران خودرو حدود 74 درصد و زیان انباشته سایپا حدود 59 درصد رشد را نشان می دهد. وضعیت زیاندهی خودروسازان در حالی تداوم دارد که رهبری در سخنرانی نوروزی امسال، مهم ترین مشکل و نقطه ضعف اقتصاد کشور را دولتی بودن اقتصاد و تصدی گری افراطیِ برخاسته از سیاست های اقتصادی دهه 60 دانستند؛ نکته مهمی که می توان صنعت خودروسازی را مصداق بارز آن دانست. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |