مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-01اقتصادي

مالکیت شرکت های خودروسازی چگونه دولتی ماند؟


در حال حاضر بیش از 20 نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است.

- یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بررسی آخرین وضعیت صورت مالی خودروسازان نشان می دهد که زیان انباشته این صنعت (فقط شرکت های مادر یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) تا پایان سال گذشته، حدود 130 هزار میلیارد تومان برآورد شده و میزان بدهی شرکت ها نیز به 244 هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهم ایران خودرو از این میزان زیان انباشته حدود 75 هزار میلیارد تومان و سهم سایپا نیز حدود 39 هزار میلیارد تومان است.

در مقایسه با سال 1400، زیان انباشته ایران خودرو حدود 74 درصد و زیان انباشته سایپا حدود 59 درصد رشد را نشان می دهد.

وضعیت زیاندهی خودروسازان در حالی تداوم دارد که رهبری در سخنرانی نوروزی امسال، مهم ترین مشکل و نقطه ضعف اقتصاد کشور را دولتی بودن اقتصاد و تصدی گری افراطیِ برخاسته از سیاست های اقتصادی دهه 60 دانستند؛ نکته مهمی که می توان صنعت خودروسازی را مصداق بارز آن دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکیت شرکت های خودروسازی چگونه دولتی ماند؟

مالکیت شرکت های خودروسازی چگونه دولتی ماند؟