مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-11فرهنگي

بازدید 10 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس


مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که طی یک ماه اخیر، بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان بازدید کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید مؤید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در بازه زمانی 20 خرداد تا 16 تیر 1402 تعداد 10 هزار و 472 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه های استان فارس بازدید کرده اند.

وی افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از 3 هزار بازدیدکننده در صدر مقاصد بازدید شده توسط گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ با 2295 بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس از آن مجموعه جهانی پاسارگاد 2121 نفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده اند.

محسن نژاد گفت: نقش رستم، ارگ کریم خان زند و آرامگاه سعدی نیز از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه جمع بازدیدکنندگان داخلی از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی فارس در بازه زمانی 20 خرداد تا 16 تیرماه 1402 نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان تعداد 239 هزار و 257 نفر بازدید کننده داخلی از موزه ها و بناها تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید 10 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس

بازدید 10 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس