مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 23:102023-07-15اقتصادي

توافق امارات و هند برای استفاده از ارزهای محلی به جای دلار در مبادلات تجاری


هند و امارات برای ترویج استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری، دو یادداشت تفاهم امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بانک ذخایر (مرکزی) هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی امروز شنبه دو یادداشت تفاهم امضا کردند تا  چارچوبی برای ترویج استفاده از ارزهای ملی در معاملات فرامرزی ایجاد کنند و برای ایجاد ارتباط بین سیستم های پرداخت و پیام رسانی خود همکاری کنند.

بانک مرکزی هند امروز در بیانیه ای اعلام کرد: بانک ذخایر هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی امروز در ابوظبی دو یادداشت تفاهم امضا کردند تا چارچوبی برای ترویج استفاده از روپیه هند و درهم امارات در نقل و انتقالات مالی فرامرزی و همکاری به منظور پیوند دادن سیستم های پرداخت و  پیام رسانی خود ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است: ایجاد سیستم تسویه با ارز محلی، صادرکنندگان و واردکنندگان را قادر می سازد تا صورتحساب را با ارزهای محلی خود صادر و پرداخت کنند که به نوبه خود امکان توسعه بازار ارزهای خارجی به روپیه هند و درهم امارات را فراهم می کند.

بانک هندی توضیح داد که  این ساز و کار باعث افزایش سرمایه گذاری و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور امارات و هند می شود و استفاده از ارزهای محلی هزینه های معاملات و زمان تسویه آن  از جمله حواله های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق امارات و هند برای استفاده از ارزهای محلی به جای دلار در مبادلات تجاری

توافق امارات و هند برای استفاده از ارزهای محلی به جای دلار در مبادلات تجاری