مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-22سياسي

تشریح برنامه های اولین رایزن فرهنگی ایران در مصر


اولین رایزن فرهنگی ایران در مصر گفت: بی تردید ظرفیت قرآنی، از عرصه های مهم فرهنگی است که می تواند باعث غنای تبادلات فرهنگی ایران با مصر باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- طی هفته های اخیر بود که خبر انتصاب داود زرین پور (گرگیج) به سِمت رایزنی فرهنگی ایران در مصر تیتر اخبار فرهنگی کشور شد.

 وی سابقه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان را در سابقه خود دارد و حافظ قرآن، نخبه ی کشوری و نویسنده و مترجم نیز محسوب می شود.

این نوع انتساب از بین برادران اهل تسنن  برای نخستین بار اتفاق افتاد و سبب شد تا کانون توجه رسانه ها قرار گیرد.

  شاید این انتخاب را از آن جهت هوشمندانه بتوانیم بدانیم که ایران و مصر همواره به عنوان دو سرزمین محوری چه از لحاظ تمدنی و چه از لحاظ موقعیت ژئوپولوتیک محسوب می شوند؛ اما طی دوره های تاریخی در تاریخ معاصر، روابط این دو کشور دچار چالش های متعددی بوده است.

از دیگر سو اکثریت آن سرزمین را اهل تسننی شکل می دهند که پایبندی خوبی به دین و آموزه های وحیانی دارند و در این بین، دانشگاه الأزهر به عنوان یکی از کهن ترین نهادهای علمی و آموزشی در جهان اسلام است که ریشه در قرن چهارم قمری دارد و توسط فاطمیان در قاهره بنا شده و به مدت دو سده مرکز تعلیم فقه و علوم شیعی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح برنامه های اولین رایزن فرهنگی ایران در مصر

تشریح برنامه های اولین رایزن فرهنگی ایران در مصر