مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-23فرهنگي

کودکان فیلم بین!


نسل امروز بیشتر از این که کتاب بخواند، فیلم بین بار آمده و این به خاطر این است که ما حوصله نداریم تا زمانی که به مدرسه برود و سواد خواندن یاد بگیرد، - اکبر اکسیر می گوید: نسل امروز بیشتر از این که کتاب بخواند، فیلم بین بار آمده و این به خاطر این است که ما حوصله نداریم تا زمانی که به مدرسه برود و سواد خواندن یاد بگیرد، برایش کتاب بخوانیم و تا شش سالگی فیلم و انیمیشن می بیند.

این شاعر طنزپرداز در گفت وگو با ایسنا درباره مسئله کتاب خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب خوان کردن بچه ها وجود دارد، اظهار کرد: دیگر زمانه عوض شده است و ما نمی توانیم بپرسیم چطور بچه ها را به کتاب عادت دهیم.

برای نسل امروز شاید کتاب جای خود را به رسانه های دیگر بخشیده باشد و دیگر برای کودک امروز، کتاب ابزار به روزی نباشد و بیشترین چیزی که بچه ها درگیر آن هستند فیلم و پویانمایی است.

او افزود: البته نوه پنج ساله ام عاشق کتاب است و بیشتر سرگذشت و ماجرای زوزو را دنبال می کند.

چند جلدی از این کتاب ها را که خواندم دیدم همه مسائل کودکان و هرچه را برای آموزش کودک امروز لازم است دارد؛ از مهمانی رفتن گرفته تا مسائل دیگر اجتماعی.

اکسیر با بیان این که نمی داند مرکزیت کارشناسان خبره کودک کدام نهاد است، گفت: پیش تر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان فیلم بین!

کودکان فیلم بین!