مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-06اقتصادي

مطالبه وزارت جهاد از وزارت نیرو بابت اجرای کامل پروژه تحویل آب حجمی به کشاورزان


معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اینکه در برنامه های دوم تا ششم توسعه، وزارت نیرو مکلف به تحویل آب حجمی به کشاورزان شده است اما در اغلب استان ها این کار انجام نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری فارس ، صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در بیستمین گردهمایی سالانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی  اعلام کرد: وزیر نیرو اخیرا در خصوص برداشت 11 برابری برخی چاه های کشاورزی اظهار نظر کرده است، اینکه این بحث مربوط به چه تعداد از چاه های کشور است جای تامل دارد اما برای برون رفت از این موضوع تحویل حجمی آب تنها راه حل است، تحویل حجمی آب در برنامه های دوم تا ششم توسعه تاکید شده اما هنوز بر جای مانده است .

وی گفت: کشاورز، بهره بردار و مسوولان بخش کشاورزی باید بدانند که چه میزان آب را در چه زمان و مکانی تحویل می گیرند تا نسبت به برنامه ریزی تولید و تولید حداکثری اقدام کنند؛ هم اکنون مهمترین چالش در جهان بحث امنیت غذایی است و با توجه به محدودیت منابع آبی این چالش روز به روز پررنگ تر می شود.

بنابراین گزارش، نیازی در نشست خبری که هفته جاری در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفته بود: در خراسان های رضوی وجنوبی به 90 درصد کشاورزان آب حجمی داده می شود و این نشان می دهد که وزارت نیرو می تواند این طرح را در سایر استان ها هم اجرا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه وزارت جهاد از وزارت نیرو بابت اجرای کامل پروژه تحویل آب حجمی به کشاورزان

مطالبه وزارت جهاد از وزارت نیرو بابت اجرای کامل پروژه تحویل آب حجمی به کشاورزان