مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-17اقتصادي

تولید سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی توسط در شهرستان اصلاندوز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کارگاه های آموزشی صنایع دستی به صورت مستمر در خانه ورنی شهر اصلاندوز برگزار می شود.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کارگاه های آموزشی صنایع دستی به صورت مستمر در خانه ورنی شهر اصلاندوز برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن محمدی ادیب 25 تیر در بازدید از خانه ورنی و مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان اصلاندوز گفت: به منظور توانمندسازی علاقمندان به حوزه صنایع دستی و افزایش تولیدات در شهرستان اصلاندوز، کارگاه های آموزشی صنایع دستی به صورت مستمر در خانه ورنی و مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: ساختمان صنایع دستی در شهرستان اصلاندوز ظرفیت مهمی برای آموزش و ترویج بیشتر رشته های مختلف به ویژه ورنی بافی است که در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز این ساختمان هزینه شده است.

وی تأکید کرد: شهر اصلاندوز از سال 1399 به عنوان شهر ملی ورنی دشت مغان ثبت شده است و بیش از 800 نفر تولید کننده فعال در زمینه ورنی در این شهر فعال هستند.

محمدی ادیب با اشاره به تاثیر ثبت اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع دستی، ادامه داد: بافندگان ورنی در شهرستان اصلاندوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی توسط در شهرستان اصلاندوز

تولید سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی توسط در شهرستان اصلاندوز