مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-19اجتماعي

روند افزایشی روزهای آلوده در یزد/ دود آلودگی صنایع به چشم مردم


این روزها هشدار آلودگی هوا و عدم حضور افراد آسیب پذیر در محیط شهر بارها اعلام شده و یزدی ها شرایط حساس و خطرناک را بیشتر از گذشته تجربه می کنند و این رهاورد صنایع و معادن است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: ریزگردها عامل اصلی آلودگی هوای شهرهای مختلف استان یزد به شمار می روند که البته بخشی از آن مربوط به اقلیم شهر یزد و بخشی نیز مربوط به انتقال این ریزگردها از منابع خارجی است.

غباری که شهر را در بر می گیرد و با چشم قابل رؤیت است حاصل ریزگردهایی است که به دلیل عدم پوشش گیاهی از نقاط کویری استان راهی شهر می شود اما این ریزگردها، تنها گرد و غبار نیستند بلکه حامل ذرات خطرناک ناشی از آلایندگی صنایع سنگین هم هستند و سلامت شهروندان یزدی را بیشتر در معرض خطر قرار می دهند.

نگرانی از آلایندگی آینده شهرهای استان یزد یکی از شهروندان یزدی با اشاره به تصمیمات گذشته برای استقرار صنایع سنگین در استان و آسیب آن به مردم افزود: مشخص نیست که با سیاست های دولت برای کاهش واحدهای آلاینده، آیا در صدور مجوزهای جدید دقت نظر لازم صورت می گیرد یا خیر.

مهدی رحیمیان افزود: امروز هر چه از آلودگی ناله می کنیم می گویند ناشی از تصمیمات اشتباه گذشته است اما امید داریم که دیگر تصمیم اشتباهی گرفته نشود که در آینده مورد نقد قرار گیرد و از سوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی روزهای آلوده در یزد/ دود آلودگی صنایع به چشم مردم

روند افزایشی روزهای آلوده در یزد/ دود آلودگی صنایع به چشم مردم