مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:002023-06-26اقتصادي

رشد 32 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشت تریاک نسبت به سال گذشته در افغانستان به میزان 32 درصد افزایش یافته است و این کشور بزرگ ترین تولیدکننده تریاک جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آسیب های خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر به این ستاد گفت: گزارش ها حاکی از آن است که مصرف مواد مخدر و متافتامین ها در حال افزایش است و این بسیار نگران کننده است.

وی افزود: کشت تریاک نسبت به سال گذشته در افغانستان به میزان 32 درصد افزایش یافته است و این کشور بزرگ ترین تولیدکننده تریاک جهان است و علاوه بر این تولید میزان تولید متافتامین در این کشور بسیار بالاست و از حیث کانابیست ها رتبه دوم را در دنیا دارد.

مومنی گفت: خیل مهاجران غیرقانونی و تحرکات تروریستی و.

هزینه های بسیار بالایی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است، به طوری که جمهوری اسلامی ایران امروز 800 تن از مواد مخدر و روانگردان را توانسته است کشف کند و بر این اساس بالاترین آمار کشفیات در دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر ضربه به بنیان های مالی قاچاقچیان است و در این راه از هیچ تلاشی کوتاه نیامده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 32 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان

رشد 32 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان