مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-09پزشكي

46 هزار راس بدن دام در اردبیل سمپاشی شده است


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تاکنون 45 هزار و 814 رأس بدن دام در اردبیل سمپاشی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی فیضی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از مراکز دامپروری در اردبیل اظهار کرد: در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری و همراهی شهروندان هستیم که در این راستا دقت و حساسیت بیشتر شهروندان در رعایت موارد بهداشتی دامپزشکی امری مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: افزود بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در دام علائم کلینیکی خاصی ندارد ولی در انسان بسیار خطرناک بوده و در صورت ابتلای انسانی اگر به موقع تشخیص و اقدامات درمانی انجام نگیرد می تواند جان فرد مبتلا را به شدت در معرض تهدید جدی قرار دهد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: مهمترین راه انتقال بیماری از طریق تماس با دام و ترشحات دام بیمار و نیز لاشه و آلایش خوراکی دام بیمار است که ضروری است شهروندان به توصیه همیشگی دامپزشکی توجه کرده و از خرید گوشت و آلایش خوراکی ناشی از کشتار غیرمجاز دام که بدون مهر بهداشتی و لیبل دامپزشکی می باشند اکیداً خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

46 هزار راس بدن دام در اردبیل سمپاشی شده است

46 هزار راس بدن دام در اردبیل سمپاشی شده است