مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:352023-06-24سياسي

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند


دادستان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به دادگستری استان، گفت: مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شهرام کرمی در جمع نمازجمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت، اظهار کرد: در این راستا به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: اگر مردم سطح آگاهی حقوقی خود را بالا ببرند و بدانند که در معاملات و قراردادها چه حقوق و تکالیفی دارند، از ورود بخشی از پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری می شود.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: کاهش حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی باعث می شود تا بتوانیم به پرونده های مهمه رسیدگی بیشتری داشته باشیم.

کرمی یکی دیگر از راه های کمک مردم به دستگاه قضایی را توجه به فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بخش مهمی از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی ناشی از اختلافات جزیی و خانوادگی است که می توان با صلح و سازش در بین طرفین مانع از ایجاد چنین پرونده هایی شد.

وی اضافه کرد: در اینگونه از پرونده ها، هرچند که در نهایت رأی دادگاه صادر شده و یکی از طرفین محکوم می شود، اما ختم این پرونده تنها در دستگاه قضایی است و دشمنی ایجاد شده در قلب طرفین مختومه نمی شود و جایی دوباره سرباز می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند

مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند