مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-20فرهنگي

تعزیه هنری به قدمت یک کشور


استان قزوین به عنوان یکی از اصلی ترین خاستگاه های هنر تعزیه در کشور، مهد رشد و تربیت اساتید و نخبگان این فرهنگ شفاهی و هنر آیینی است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مطهره میرزایی: هنر آیینی تعزیه یکی از نمادهای کهن و با ریشه در ایران اسلامی است که از دل سوگواره های دیرینه مذهبی این خاک برآمده است.

مردمی که پیوندی ناگسستنی با اهل بیت دارند، سالهاست در این هنر نمایشی کهن، عشق و ارادت خود را به اهل بیت و مخصوصاً شهدای کربلا ابراز می کنند.

این در حالی است که قزوین از دیرباز به عنوان یکی از اصلی ترین خاستگاه های هنر تعزیه در کشور شناخته شده و اساتید بزرگی را به این عرصه معرفی کرده است.

خاندان شهید بابایی و زمانی و خیلی از بزرگان هنر تعزیه کشور در قزوین سالهاست که با گوشت و پوست خود این هنر اصیل و فرهنگ شفاهی را به نسل امروز انتقال داده اند.

در این مسیر اساتیدی همچون حاج محمد بخشی نیا نیز نقشی بی بدیل و ماندگار ایفا کرده اند و بدون شک نمی توان این هنر اصیل در قزوین را بدون نام آنها تصور کرد.

از 12 سالگی وارد هنر تعزیه شدم حاج محمد بخشی نیا بی شک یکی از بزرگان عرصه تعزیه در استان قزوین است.

وی که از سن 12 سالگی وارد عرصه شناخت از موسیقی شده در گفت وگو با خبرنگار مهر می گوید: از سن 12 سالگی در گروه موسیقی که در رشت تشکیل شده بود شرکت کردم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه هنری به قدمت یک کشور

تعزیه هنری به قدمت یک کشور