مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 21:402023-06-25اجتماعي

تغییرات فصلی در مریخ را در این دو تصویر ببینید


سیارات موجود در منظومه شمسی هم مانند زمین تغییر فصول را تجربه می کنند، اکنون این دو تصویر به فاصله 6ماه از هم توسط ناسا منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، سیارات منظومه شمسی ما به دلیل کج بودن آنها در مدار خود فصول را تجربه می کنند، بنابراین یک نیمکره در برخی از زمان های سال بیشتر از بقیه رو به خورشید است.

با این حال، عامل دیگری نیز وجود دارد که بر آب و هوا و شرایط برخی از سیارات تأثیر می گذارد و آن موقعیتشان در مدار آن ها به دور خورشید است.

زمین مداری نسبتاً دایره ای دارد، بنابراین تفاوت های ناشی از کمی نزدیک تر یا دورتر بودن آن از خورشید در نقاط مختلف بسیار کم است.

اما در مدار مریخ که بسیار غیرعادی تر یا بیضی شکل تر از زمین است، شرایط بر اساس نزدیک تر بودن سیاره به خورشید متفاوت است.

این تصاویر توسط مدارگرد مریخ به نام ماون(MAVEN)  در دورترین و نزدیکترین فاصله آن از خورشید، به ترتیب در جولای 2022 (تیر-مرداد) و ژانویه 2023 (دی-بهمن) با فاصله 6ماه از یکدیگر گرفته شده اند و نشان می دهند که چگونه محیط این سیاره تغییر می کند.

اولین تصویر در طول فصل تابستان در نیمکره جنوبی سیاره زمانی که مریخ در نزدیکترین نقطه خود به خورشید بود گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات فصلی در مریخ را در این دو تصویر ببینید

تغییرات فصلی در مریخ را در این دو تصویر ببینید