مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 16:012023-06-26اقتصادي

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مناطق آزاد کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی حسین رعیتی معاون روابط کار وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی امروز در نشست هم اندیشی با جوامع و فعالان اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر لزوم اهمیت تنظیم گری و اجرای قانون در مناطق آزاد، گفت: مقررات اشتغال در مناطق آزاد در 51 ماده و خیلی فراتر از قانون کار سرزمینی به نگارش در آمده است و فعالان اقتصادی می توانند با اطمینان خاطر به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی افزود: به دلیل به روز نشدن مقررات اشتغال کار مناطق آزاد در چند سال گذشته و صدور رای عمومی دیوان و رای 366 برخی از موضوعاتی که در این منطقه وجود داشت به قانون سرزمینی ارجاع داده شد.

رعیتی افزود: توصیه نامه های جهانی کار در این منطقه قابلیت اجرایی دارد و در پیشنهادی که به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد داده شد گام های موثری در زمینه اصلاح و بازنگری مقررات اشتغال با هدف تسریع و مرتفع شدن دغدغه های کارفرمایان برای ایجاد انگیزه، نگهداری و آموزش کارگران و بهره گیری از نیروی اتباع بیگانه در راستای ارائه خدمات شایسته و بر اساس موقعیت جغرافیایی برداشته خواهد شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وظایف مهم مسئولان در این زمینه را حفظ و صیانت از نیروی کار برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار عنوان کرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مناطق آزاد کشور

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مناطق آزاد کشور