مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 09:252023-06-24اقتصادي

حاشیه نشینی؛ معضل دیروز، امروز و شاید فردای استان ایلام


حاشیه نشینی در ایلام همانند بسیاری از کلان شهر های کشور یکی از معضلات اجتماعی این استان به شمار می رود که طبق بررسی های صورت گرفته هرساله روندی افزایشی دارد.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها: مهسا نظری: حاشیه نشینی همواره یکی از معضلات جوامع شهری به حساب می آید که با خود مشکلات بی شماری را از نظر امنیت، اشتغال، مسائل فرهنگی و اجتماعی به بار می آورد.

متأسفانه افرادی که از روستاها و یا شهرهای کوچک تر مهاجرت می کنند و یا به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی به ویژه مسئله گرانی مسکن نمی توانند در مراکز شهرها سکونت داشته باشند، در شهرهای اقماری یا شهرک هایی که فاصله اندکی با شهرها دارند، سکنی می گزینند و عموماً دست به تصرف غیرقانونی در اراضی ملی می زنند که این خود مشکلات بسیاری را برای جامعه شهری رقم می زند.

آنچه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، این است که پیدایش معضلی به نام حاشیه نشینی که در گذشته فقط در کلان شهرها دیده می شد، امروزه به شهرهای کوچک نیز سرایت کرده و آسیب های اجتماعی نظیر فقر، بیکاری و اختلاف طبقاتی را به دنبال داشته است.

استان ایلام هم که یکی از استان های کوچک کشور است، متأسفانه مدت هاست با معضل حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می کند؛ شکل گیری حاشیه نشینی در شهر ایلام به سال های پیش برمی گردد و عمدتاً در محدوده جنوب و جنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه نشینی؛ معضل دیروز، امروز و شاید فردای استان ایلام

حاشیه نشینی؛ معضل دیروز، امروز و شاید فردای استان ایلام