مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 20:122023-07-03اقتصادي

خسارت صدها میلیون یورویی آشوب های فرانسه به اموال عمومی


آشوب های چند روز اخیر فرانسه در نتیجه غارت و تخریب اموال عمومی و خصوصی صدها میلیون یورو خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای نیوز، موج اغتشاشاتی که فرانسه چند روزی است به دلیل قتل نائل المرزوقی جوان 17 ساله الجزائری توسط پلیس در آن گرفتار آمد، خسارات اقتصادی زیادی وارد کرده است.

برونو لومیر، وزیر دارایی فرانسه گفت: تظاهرات کنندگان به حداقل 10 مرکز خرید، بیش از 250 شعبه بانک، 200 فروشگاه کالاهای عمومی و 250 فروشگاه دخانیات حمله و محتویات آنجا را غارت کردند.

اتاق بازرگانی مارسی نیز تأکید کرد که بیشتر شرکت های خصوصی مورد حمله قرار گرفته اند، به ویژه شرکت هایی که دارای کالاهای با ارزش و گران قیمت هستند.

این نهاد توضیح داد که برآورد اولیه از ضرر و زیان فقط در مارسی بالغ بر 100 میلیون یورو (معادل 109 میلیون دلار) است و این رقم با افزایش لحظه ای خسارات به طور مداوم در حال افزایش است.

شبکه فرانس 24 نیز اعلام کرد که اقتصاد فرانسه به دلیل خشونت ها و شورش هایی که چند روزی است در این کشور ادامه دارد، لطمات سنگینی متحمل شده است.

این شبکه برآورد اولیه از خسارات تنها در پاریس را حدود 60 میلیون یورو خواند و گفت: میزان خسارت به اموال عمومی در پاریس حدود 20 میلیون یورو و اموال خصوصی حدود 35 میلیون یورو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت صدها میلیون یورویی آشوب های فرانسه به اموال عمومی

خسارت صدها میلیون یورویی آشوب های فرانسه به اموال عمومی