مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-10اقتصادي

خشکسالی های ناگهانی؛ ارمغان تغییرات آب وهوایی


جهان در سال های اخیر با بلایای شدید مرتبط با آب وهوا مواجه بوده است؛ از ذوب یخچال ها گرفته تا سیل و موج گرما، با تغییر آب وهو بیشتر می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی جهان در سال های اخیر با بلایای شدید مرتبط با آب وهوا مواجه بوده است؛ از ذوب یخچال ها گرفته تا سیل و موج گرما، با تغییر آب وهو بیشتر می شود.

به نقل از ویفروم، به تازگی، مطالعه ای نشان داد که تغییرات آب وهوایی نیز به افزایش دفعات خشکسالی های ناگهانی در سراسر جهان کمک می کند.

خشکسالی های ناگهانی به سرعت و طی چند هفته ایجاد می شوند و اگر در زمان نامناسبی رخ می دهند، کشاورزی یک منطقه را ویران خواهند کرد همچنین با گرم شدن سیاره بسیار زیاد خواهند شد.

محققان در مطالعه جدید سال 2023 دریافتند که خطر خشکسالی ناگهانی که می تواند در عرض چند هفته ایجاد شود، در دهه های آینده در هر منطقه کشاورزی عمده در سراسر جهان به سرعت افزایش می یابد.

خشکسالی ناگهانی به دلیل ظهور ناگهانی همچنین تأثیرات عمده و متنوع آن بر کشاورزی، اکوسیستم های طبیعی و جامعه توجه محققان، پزشکان و عموم مردم را به خود جلب کرده است.

در آمریکای شمالی و اروپا، زمین های زراعی که چند سال پیش 32 درصد احتمال خشکسالی ناگهانی داشتند، می توانند تا دهه های پایانی قرن حاضر به اندازه 53 درصد احتمال خشکسالی ناگهانی سالانه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی های ناگهانی؛ ارمغان تغییرات آب وهوایی

خشکسالی های ناگهانی؛ ارمغان تغییرات آب وهوایی