مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:402023-06-27سياسي

شنا در سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی ممنوع شد


شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در اطلاعیه ای اعلام کرد که شنا و ماهیگیری در سد ها و بند های انحرافی در فصل تابستان مخاطره آمیز و ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، همزمان با فصل گرما با اعلام ممنوعیت و مخاطرات شنا و ماهیگیری در مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، هشداری در این رابطه صادر و اعلام شد، خانواده ها مراقب فرزندانشان در مراجعه به این سازهای آبی باشند چون عدم توجه به هشدارها در ورود به حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

در این هشدار با اشاره به اینکه، افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا و ماهیگیری در این مکانها قربانی شرایطی شده اند که تصورش را نداشتند، تصریح شده است: فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.

بر این اساس، لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای افراد از جمله شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

این گزارش از وجود جریان های قوی زیرسطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خبرداده و اعلام کرده است: این جریان ها باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان های قوی دریچه های زیرسطحی خروجی سد می شود و مرگ حتمی آنان را به دنبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنا در سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی ممنوع شد

شنا در سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی ممنوع شد