مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-02پزشكي

این میوه ها تشنگی را برطرف می کند


به گفته عضو هیات علمی گروه علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، میوه ها به مثابه یکی از بهترین گروه های غذایی می تواند مشکل عطش افراد در تابستان را برطرف کند و خطر ابتلا به گرمازدگی را کاهش دهد.

- جی پلاس ، پروانه صانعی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از حجم میوه را آب تشکیل می دهد، افزود: بسته به نوع میوه، میزان آب آنها متفاوت است بطوریکه بخش عُمده از برخی میوه ها مانند هندوانه، خربزه، گرمک و طالبی را آب تشکیل می دهد و با توجه به فیبر محلولی که در آنها وجود دارد می تواند بخوبی و به مدت طولانی، آب را در بدن فرد نگه دارند و به رفع عطش کمک کند.

ایرنا نوشت؛ وی با بیان اینکه مصرف میوه هایی مانند توت فرنگی نیز می تواند آب بدن را به مدت طولانی حفظ کند، اضافه کرد: درواقع می توان گفت که همه انواع میوه در فصل تابستان برای رفع تشنگی مناسب است البته مصرف میوه های تازه برای رفع گرمازدگی ارجحیت دارد.

این متخصص علوم تغذیه خاطرنشان کرد: برخی افراد ممکن است به مشکلاتی مانند اختلالات گوارشی مبتلا باشند و نتوانند همه انواع میوه را مصرف کنند بعنوان مثال هندوانه را که نفخ بیشتری ایجاد می کند نمی توانند براحتی تحمل کنند.

صانعی ادامه داد: بنابراین انتخاب میوه باید با مزاج این قبیل افراد همخوانی داشته باشند و میوه هایی را که از نظر گوارشی برای آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این میوه ها تشنگی را برطرف می کند

این میوه ها تشنگی را برطرف می کند