مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-22بين الملل

گشت زنی 37 جنگنده چین در اطراف تایوان


وزارت دفاع تایوان می گوید که در 24 ساعت گذشته، 37 جنگنده و هفت ناو چینی را در حال گشت زنی در اطراف تایوان رهگیری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه 31 تیرماه) اعلام کرد که در حدود ساعت 06:00 صبح روز جمعه 21 ژوییه 30 تیرماه تا 06:00 صبح امروز 22 ژوییه 31 تیرماه، 37 هواپیمای نظامی چین و هفت کشتی نیروی دریایی چین را در اطراف تایوان شناسایی و رهگیری کرده است.

در بحبوحه تشدید تنش ها میان تایوان و چین در پی اقدامات تحریک آمیز برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا در ترغیب جزیره تایوان به تقابل با چین، تقریباً در حدود یک ماه اخیر، جنگنده ها و کشتی های جنگی چین در اطراف تایوان گشت زنی کرده اند.

بر اساس گزارش تایوان نیوز، در حدود ساعت 09:00 صبح امروز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که 37 هواپیمای نظامی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین و هفت کشتی نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف تایوان شناسایی شده است که از این تعداد، 22 جنگنده از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند یا این که وارد بخش های جنوب غربی، جنوب، جنوب شرقی و شرق منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) شدند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رهگیری شده در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شامل هشت جنگنده جی-10 چنگدو، 6 جنگنده جی-16 شنیانگ، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت زنی 37 جنگنده چین در اطراف تایوان

گشت زنی 37 جنگنده چین در اطراف تایوان