مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-17پزشكي

موج ام اس در نصف جهان


آلودگی محیطی، ارتباط با فلزات سنگین، آلودگی هوا و نزدیکی فاصله سکونت شهروندان تا مراکز صنعتی در اصفهان موجب افزایش ابتلا به ام اس در این استان شده است -  ام اس بیماری خاموشی است و رهاکردن درمان و بی توجهی به آن یا تمایل به استفاده از داروهای گیاهی برای درمان این بیماری، پیامدهای زیادی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

ایمان ادیب، متخصص نورولوژی و فلوشیب ام اس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با هم میهن درباره آمار بالای ام اس در اصفهان معتقد است، برای اینکه بگوییم کدام استان ها آمار بالاتری دارد، نیازمند پالایش آمار ثبت ملی ام اس هستیم تا متوجه شویم آیا شیوع ام اس در برخی استان ها بیشتر است یا به برخی از عوامل بستگی  دارد؛ مثلا اینکه ممکن است این مسئله به دلیل وجود بیمارستان های تخصصی در اصفهان باشد که بیماران مبتلا از شهرستان ها یا استان های دیگر به آن مراجعه می کنند.

    تعداد بیماران مبتنی بر ثبت نام براساس محل سکونت آنهاست و آنچه شواهد نشان می دهد این است که استان اصفهان، مازندران و تهران نسبت به سایر استان ها دارای تعداد بیشتری از بیماران ام اس هستند.

ممکن است در اصفهان ژن هایی وجود داشته باشد که برای ابتلا به بیماری مستعدتر باشند؛ مثلا در برخی شهرستان ها می بینیم که خانواده های مبتلا به ام اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج ام اس در نصف جهان

موج ام اس در نصف جهان