مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-15اقتصادي

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گندم از مزارع اردبیل


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح 37 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل 60 هزار تن محصول گندم برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیاوش نیرومند ظهر شنبه در مراسم آغاز برداشت محصول گندم از مزارع اردبیل اظهار کرد: عملیات برداشت گندم از سطح 37 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه محصول گندم شهرستان اردبیل به دو صورت آبی و دیم مورد کشت قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری 18 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 18 هزار و 500 هکتار گندم دیم در سطح شهرستان به زیر کشت رفته و پیش بینی می شود به دلیل خسارت سرمازدگی و خشکسالی حادث شده در مزارع حدود 60 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل عمده ارقام گندم کشت شده در مزارع این شهرستان را شامل ارقام کاسگوژن، پیشگام، میهن، حیدری و اوکلید از ارقام آبی و آذر دو، باران، واران، رصد و صدرا از ارقام دیم عنوان کرد و افزود: عملیات برداشت این محصول استراتژیک از چند روز گذشته آغاز شده است.

نیرومند گفت: به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعداد 7 مرکز خرید گندم به اسامی تعاونی نیار، تعاونی آقبلاغ رستم خان، تعاونی هیر، انبار اولدوز گندم، کارخانه های آرد سامیان، سعید و سبلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گندم از مزارع اردبیل

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گندم از مزارع اردبیل