مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 19:202023-07-04اقتصادي

91 محوطه تاریخی پارینه سنگی در طبس شناسایی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از پایان بررسی پارینه سنگی و شناسایی 91 محوطه و سایت تاریخی پارینه سنگی در قسمتی از این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از پایان بررسی پارینه سنگی و شناسایی 91 محوطه و سایت تاریخی پارینه سنگی در قسمتی از این شهرستان خبر داد.

محمد عرب، امروز سه شنبه 13 تیر به رسانه ها اعلام کرد: بررسی به صورت میدانی و طی یک ماه در خرداد امسال با اجرای پروژه مطالعه، بررسی و کاوش باستان شناسی محوطه های تاریخی شهرستان طبس با اعتبار هزینه شده 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد و نتایج به دست آمده بسیار قابل توجه و تامل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: دوران پارینه سنگی قدیمی ترین دوران ماقبل تاریخ انسان و فرهنگ مادی انسان است که اولین بار انسان ها از ابزار سنگی دست ساز استفاده کرده اند، دوران پارینه سنگی از حدود 3.

3 میلیون سال پیش تا زمان عقب نشینی یخچال ها از نیمکره شمالی در فاصله سال های 10 هزار تا هشت هزار و 500 سال قبل از میلاد ادامه داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: انسان در این دوران از شکل شاخه های اولیه نظیر انسان ماهر، تحول یافته و به شکل انسان امروزی یعنی انسان خردمند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

91 محوطه تاریخی پارینه سنگی در طبس شناسایی شد

91 محوطه تاریخی پارینه سنگی در طبس شناسایی شد