مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-12اقتصادي

این پسته آفلاتوکسین ندارد


آفلاتوکسین از جمله سموم قارچی خطرناک است که به وسیله قارچ های آسپرژیلوس تولید می شود.

این سم خطرناک می تواند از راه مواد غذایی نظیر محصولات لبنی و محصولات کشاورزی انسان را آلوده کند، - ایسنا/مرکزی آفلاتوکسین از جمله سموم قارچی خطرناک است که به وسیله قارچ های آسپرژیلوس تولید می شود.

این سم خطرناک می تواند از راه مواد غذایی نظیر محصولات لبنی و محصولات کشاورزی انسان را آلوده کند، نکته نگران کننده این است که سم حاصل از فعالیت این قارچ می تواند سرطان زا باشد.

پسته یکی از محصولات مستعد برای پذیرش این قارچ است و آلوده شدن این محصول به این قارچ درهای بازارهای جهانی را به روی او می بندد و این، یکی از نگران کننده ترین دغدغه ها برای باغداران و تجار صادرکننده پسته است.

قریب به 80 درصد از باغات پسته استان مرکزی در شهرستان زرندیه قرار دارند و از مجموع حدود 12 هزار هکتار باغ پسته موجود در استان مرکزی بالغ بر 10 هزار هکتار آن در شهرستان زرندیه است و از این میزان نیز هشت هزار هکتار در منطقه سلطان احمدلو و دو هزار هکتار در منطقه خشکرود زرندیه قرار گرفته و دو هزار هکتار از مجموع باغات استان نیز در شهرستان ساوه قرار دارد.

حال این سوال پیش می آید که آیا باغات پسته این شهرستان که آوازه بین المللی داشته و مشتاقان زیادی از اتحادیه اروپا و دیگر نقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پسته آفلاتوکسین ندارد

این پسته آفلاتوکسین ندارد