مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 08:502023-06-27دانش

ترجمه کتب دانشمندان ایرانی؛ نقطه آغاز پیشرفت علمی در اروپا


عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر تاثیرگذاری ایران در پیشرفت علم پزشکی و داروسازی در سطح جهانی، گفت: تا پیش از دوران رنسانس، - ترجمه کتب دانشمندان ایرانی؛ نقطه آغاز پیشرفت علمی در اروپا ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر تاثیرگذاری ایران در پیشرفت علم پزشکی و داروسازی در سطح جهانی، گفت: تا پیش از دوران رنسانس، اروپایی ها هیچ پیشرفتی در علم نداشتند و کتب ایرانیان و مسلمانان را به لاتین ترجمه می کردند و رفته رفته پس از رنسانس، توانستند به استقلال علمی برسند.

احمد امامی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در طی تاریخ، تمدن ایران یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین تمدن های جهان بوده است، اظهار کرد: چین، هند و مصر برخی ازکشورهایی هستند که به لحاظ علمی می توان آنان را با ایران در یک جایگاه تاریخی قرار داد.

وی با بیان اینکه جایگاه تاریخی ایران در علوم به دو دوره پیش و پس از اسلام تقسیم می شود، افزود: در دوران پیش از اسلام، وسعت ایران چندین برابر امروز بود و از چهار طرف به چین، آفریقا، سیبری و اقیانوس هند محصور بود.

این کشور وسیع در علوم مختلف سرامد بود و دانشمندان بزرگی همچون جاماسب و بزرگمهر را در دامان خود می پرورانید و دانشگاه بین المللی جندی شاپور نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه کتب دانشمندان ایرانی؛ نقطه آغاز پیشرفت علمی در اروپا

ترجمه کتب دانشمندان ایرانی؛ نقطه آغاز پیشرفت علمی در اروپا