مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-03اقتصادي

تخریب 20 کیلومتر مساحت اردبیل برای اکتشاف معدن


معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تنها 20 کیلومتر از مساحت استان اردبیل برای اکتشاف مواد معدنی دچار تخریب و شرایط نابسامان هستند.

- فریبرز شجاع در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: 17 هزار کیلومتر مساحت استان اردبیل است که از این تعداد تنها 20 کیلومتر به خاطر اکتشافات معدنی دچار تخریب می شود که در این حوزه نیز نظارت ها بر بازسازی فضاهای تخریبی معدنی و ساماندهی آنها است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه فعالان حوزه معدنی به دنبال تخریب محیط زیست و منابع طبیعی نیستند اما امر اکتشاف و استخراج مواد معدنی ناگزیر از این فرآیند است و امیدواریم با سعه صدر مسئولان دستگاه های صادرکننده مجوز فعالیت ها در این بخش ادامه پیدا کند.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اهمیت مواد معدنی را یادآور شد و گفت: مواد اولیه اکثر کارخانجات نظیر سیمان، سفال، آجر و… مواد معدنی بوده و ما ناگزیر به استخراج آن هستیم که گاه با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل به محصولات با ارزش مصالح ساختمانی می شود.

شجاع افزود: قبل از صدور مجوز استعلام از منابع طبیعی و محیط زیست انجام می شود تا کارها فاز به فاز به پیش رفته و خسارت بیشتری به محیط طبیعی وارد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب 20 کیلومتر مساحت اردبیل برای اکتشاف معدن

تخریب 20 کیلومتر مساحت اردبیل برای اکتشاف معدن