مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 21:002023-07-13بين الملل

وزیر لبنانی: ما مستعمره اتحادیه اروپا نیستیم


مسئولان لبنانی به شدت به تصویب طرح باقی ماندن آوارگان سوری در خاک لبنان توسط پارلمان اروپا حمله و تأکید کردند لبنان، مستعمره اروپاییها نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عصام شرف الدین وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان امروز پنجشنبه به شدت از تصمیم پارلمان اروپا برای باقی نگه داشتن آوارگان سوری در خاک لبنان انتقاد کرد و آن را کاملا مردود خواند.

پارلمان اروپا روز گذشته به اتفاق آرا تصویب کرد که پناهندگان سوری حاضر در خاک لبنان، باید در خاک این کشور باقی بمانند.

این تصمیم، خشم و واکنش بسیاری از سیاستمداران لبنانی را به همراه داشت و آن را بدون ارزش حقوقی و نقض حقوق بین الملل خواندند.

تیری ماریانی نماینده پارلمان فرانسه روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: از میان مسئولان فرانسوی، فقط کسانی که منتسب به تجمع ملی بودند، علیه این اهانت به مردم لبنان و آینده آنان رأی دادند .

ماریانی سه شنبه گذشته هم با انتشار پیام ویدئویی به مردم لبنان هشدار داده بود که این طرح، چهارشنبه در پارلمان اروپا تصویب خواهد شد و آن را خنجر واقعی در پهلوی مردم لبنان عنوان کرد.

شرف الدین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: آنچه ماریانی گفت، این تصور را به وجود می آود که گویا لبنان، مستعمره اتحادیه اروپاست و این اتحادیه می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر لبنانی: ما مستعمره اتحادیه اروپا نیستیم

وزیر لبنانی: ما مستعمره اتحادیه اروپا نیستیم