مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 18:352023-06-27پزشكي

این بیماری ویژه فصل گرما باعث مرگ می شود!


فردی که دچار گرمازدگی می شود علائمی شایعی همچون گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق وگرفتگی عضلانی و تپش قلب شدید دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، برنا نوشت: فردی که دچار این عارضه می شود علائمی شایعی همچون گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق و گرفتگی عضلانی و تپش قلب شدید دارد.

سیده سمیه اصغری اظهار کرد: گرما زدگی یک بیماری مرتبط با گرما است که می تواند در شرایطی که فرد در معرض درجه حرارت بالا قرار گیرد رخ دهد؛ در واقع در این شرایط توانایی بدن برای مقابله با گرما و تنظیم حرارت بدن دچار اختلال و دمای درون بدن افزایش می یابد و فرد دچار گرمازدگی می شود.

وی افزود: شدت گرما زدگی می تواند از خفیف تا شدید باشد، اما باید توجه داشت که گرما زدگی را باید جدی گرفت چرا که عدم مداخله در زمان مناسب می تواند به مغز و ارگان های حیاتی آسیب بزند و حتی باعث مرگ شود.

علائم گرمازدگیفردی که دچار این عارضه می شود علائمی شایعی همچون گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق وگرفتگی عضلانی و تپش قلب شدید دارد.

اصغری ادامه داد: گرمازدگی اغلب با کم شدن آب بدن همراه است، وقتی فردی دچار گرما زدگی می شود در ابتدا باید در یک مکان با تهویه خنک قرار گیرد و حجم لباس هاش را کم کند و دوش آب ولرم یا خنک بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری ویژه فصل گرما باعث مرگ می شود!

این بیماری ویژه فصل گرما باعث مرگ می شود!