مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-06اقتصادي

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود


پدر علم پلاسمای ایران با اشاره به اینکه مرکز پلاسمایی که قرار است در استان زنجان احداث شود، به لحاظ ظرفیت و سایر موارد، بزرگ ترین و تکمیل ترین مرکز در کشور به شمار می رود، - ایسنا/زنجان پدر علم پلاسمای ایران با اشاره به اینکه مرکز پلاسمایی که قرار است در استان زنجان احداث شود، به لحاظ ظرفیت و سایر موارد، بزرگ ترین و تکمیل ترین مرکز در کشور به شمار می رود، گفت: نیم درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا از طریق فروش پلاسما است.

ناصر ریاحی ظهر امروز (15 تیرماه) در آیین انعقاد تفاهم نامه با زینبیه اعظم زنجان در راستای بهره مندی از ظرفیت های دو جانبه با اشاره به اینکه اولین مرکز پلاسما در ایران در سال 1381 افتتاح شد، اظهار کرد: در آن زمان به جز چهار کشور غربی، هیچ کشوری از وجود مرکز پلاسما برخوردار نبود.

برای راه اندازی اولین مرکز پلاسما در کشور از متخصصان آلمانی کمک گرفته شده و این در حالی است که بعد از راه اندازی اولین مرکز پلاسما در ایران توانستیم نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم که نتیجه آن احداث هفت مرکز در همین راستا بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 650 هزار لیتر پلاسما توسط این مرکز و سازمان انتقال خون تولید می شود، افزود: اگر در این زمینه به تولید یک میلیون لیتر پلاسما طی چند سال آینده برسیم، نه تنها نیاز داخلی را تامین می کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود