مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 21:052023-07-03بين الملل

وقتی افراخته بازجوی ساواک را فرشته مهربان و معصوم می بیند!


احتمالا برای مجیزگویی و خوشامد بازجویان ساواک است که افراخته، در فرازی از نوشته های خود سر پیکان را به سمت مجاهدین خلق گرفته و ایمان ساواکی ها را با آن ها مقایسه می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: بررسی زندگی و کارنامه وحید افراخته بر پایه کتاب من اعتراف می کنم نوشته محمد رحمانی که توسط انتشارات مؤسسه مطبوعاتی ایران چاپ شده، تا این جا به انتشار دو مطلب انجامیده است.

افراخته عضو بلندپایه بخش نظامی سازمان مجاهدین خلق بود که توسط ساواک دستگیر شد و همکاری عجیبی را با دستگاه امنیتی محمدرضاه پهلوی آغاز کرد؛ طوری که بسیاری از مبارزان ضد رژیم پهلوی از مسلمان و مارکسیست برپایه اعترافات او دستگیر و شکنجه شدند.

* دیدن بازجوی شیطان صفت در قامت فرشته ای مهربان با خنده های پاک و کودکانه افراخته در خاطرات خود از زندان، نوشته هایی دارد که حاکی از علاقه شدیدش به محیط اشاره، اصرارش بر ماندن در آن جا و خدمت به ساواک است.

او می نویسد اگر یک روز دری به تخته بخورد و بخواهند مرا آزاد کنند، من چه کار کنم؟ استدعا می کنم التماس می کنم مرا اینجا نگه دارید، من می خواهم برای ساواک خدمت کنم.

جالب است که با تخیل دوراندیشانه خود، حتی به این هم فکر کرده که ممکن است شایستگی خدمت در ساواک را نداشته باشد و برای این معضل راه حلی اندیشیده که از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی افراخته بازجوی ساواک را فرشته مهربان و معصوم می بیند!

وقتی افراخته بازجوی ساواک را فرشته مهربان و معصوم می بیند!