مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 20:152023-07-22حوادث

کلاهبرداران به بهانه نذری در فضاهای مجازی در کمین کاربران هستند


مجرمان سایبری در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات محرم الحرام از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری درمقابل ترفند این گونه افراد ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ احسان بهمنی اظهار کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم، حساب های آنان را نیز رمزگشایی می کنند.

وی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه های معتبر معرفی شده رسمی توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده و یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به خالی کردن آن اقدام می کنند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: کاربران برای واریز نذورات وکمک های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداران به بهانه نذری در فضاهای مجازی در کمین کاربران هستند

کلاهبرداران به بهانه نذری در فضاهای مجازی در کمین کاربران هستند