مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-22سياسي

ثبت ملی چنار کهنسال روستای ابرسج بسطام


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: درخت کهنسال چنار روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

- ایسنا/سمنان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: درخت کهنسال چنار روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

سروش هاشمی 31 تیرماه ماه 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: درخت چنار کهن سال روستای ابرسج در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و دارای 350 الی 400 سال قدمت است و به شماره 1122 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: استان سمنان درختان کهن بسیاری در شهرستان های مختلف استان دارد.

وی تصریح کرد: درختان چنار با تنه ای قطور و استوار ازجمله گونه های درختی پهن برگ اند که به دلیل زیبایی های خاص و منحصربه فرد خود به ویژه در فرم برگ ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابرسج یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در بخش بسطام دهستان خرقان واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی چنار کهنسال روستای ابرسج بسطام

ثبت ملی چنار کهنسال روستای ابرسج بسطام