مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-01بين الملل

استفاده از بالگرد و زره پوش برای سرکوب معترضان در فرانسه


در شهر لیون پلیس برای کنترل معترضان از زره پوش ها و یک بالگرد استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، اعتراضات در فرانسه به کشته شدن یک نوجوان 17 ساله به نام ناهل توسط پلیس، همچنان ادامه دارد.

تداوم اعتراضات در روز جمعه باعث شد که از اواسط روز، اختلالاتی در سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای مختلف فرانسه (از جمله در پاریس با تخریب 12 اتوبوس) بوجود آید.

چهارمین شب ناآرامی ها در فرانسه پس از مرگ ناهل، نوجوان 17 ساله عرب تباری که به ضرب گلوله در یکی از مناطق حومه پاریس پلیس کشته شد با درگیری های پراکنده میان معترضان و نیروهای امنیتی در برخی شهرهای بزرگ این کشور همراه بود.

بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود یک هزار معترض به خشونت های پلیس طی ناآرامی های دو روز جمعه و شنبه در شهرهای مختلف این کشور بازداشت شدند.

استقرار خودورهای زرهی سبک در پایتخت و برخی شهرهای بزرگ و نیز بسیج 45 هزار مامور پلیس و نیروی ژاندارمری از تدابیر شدید امنیتی و عزم جدی برای مهار موج اعتراض ها حکایت داشت.

خبرگزاری فرانسه با استناد به اطلاعات آماری و گزارش های دریافتی از سوی منابع پلیسی، از کاهش نسبی شدت خشونت معترضان در منطقه ایل دو فرانس که پایتخت فرانسه نیز در آن واقع شده است، خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از بالگرد و زره پوش برای سرکوب معترضان در فرانسه

استفاده از بالگرد و زره پوش برای سرکوب معترضان در فرانسه