مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-04اقتصادي

ضرورت افزایش طول عمر مفید ساختمان ها در ایران


عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان با بیان اینکه متوسط عمر مفید ساختمان های بتنی در ایران از 30 سال هم کمتر است، گفت: استفاده از خدمات مهندسی مجریان ذی صلاح باعث افزایش عمر مفید ساختمان ها می شود.

- ایسنا/خوزستان عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان با بیان اینکه متوسط عمر مفید ساختمان های بتنی در ایران از 30 سال هم کمتر است، گفت: استفاده از خدمات مهندسی مجریان ذی صلاح باعث افزایش عمر مفید ساختمان ها می شود.

امیر سلطانیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علل و عوامل کاهش عمر مفید ساختمان ها اظهار کرد: عوامل گوناگونی از جمله کیفیت مصالح ساختمانی و چگونگی اجرا در طول عمر مفید ساختمان تاثیر بسیاری دارند.

یکی از روش های محاسبه عمر مفید ساختمان استناد به آیین نامه 2800 است که طبق آن بطور کلی مقدار مقاومت در برابر زلزله و عمر مفید هر ساختمان با هر ارتفاعی باید حداقل 50 سال باشد، بنابراین مقاومت ساختمان ها تا بیش از 50 سال باید حفظ شود.

وی افزود: برای افزایش طول عمر مفید ساختمان ها، علاوه بر استفاده از مصالح مرغوب باید نکات اجرایی و ساختاری را نیز هنگام استفاده از آن ها با دقت رعایت کرد.

بدون رعایت اصول اجرایی مناسب در عملیات ساختمان سازی، استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب امری بی فایده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش طول عمر مفید ساختمان ها در ایران

ضرورت افزایش طول عمر مفید ساختمان ها در ایران