مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-03اقتصادي

بحران آب در خراسان رضوی و وضعیت نامناسب اعتبارات استان


مدیر دفتر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: سرانه اعتبارات در حوزه آب برای استان با 8 درصد جمعیت و 7 درصد مساحت کشور 78 هزار تومان برای هر نفر در سال است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: سرانه اعتبارات در حوزه آب برای استان با 8 درصد جمعیت و 7 درصد مساحت کشور 78 هزار تومان برای هر نفر در سال است.

استان در توزیع اعتبارات بخش آب در رتبه 28 قرار دارد.

سید حمید میرقاسمی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه اعتبار درباره منابع آب، اظهار کرد: وضعیت اعتبارات استان مناسب نبوده و همین امر باعث کندی و حتی توقف اجرای بعضی از طرح ها و پروژه های آبی گردیده است.

وی افزود: میانگین بارندگی سالانه در جهان 850 میلی متر، در ایران 240 میلی متر و در استان 200 میلی متر است که با این میزان بارندگی مقدار آب تجدید شونده حدود 4 میلیارد مترمکعب خواهد شد.

در این صورت با نظر گرفتن جمعیت استان و مشهد سرانه آب برای هر نفر برای تامین نیاز آب شرب، بهداشت، غذا، زیست محیطی و فضای سبز به ترتیب 600 و 200 مترمکعب به ازای هر نفر در سال است که بسیار اندک است، این درحالی است که طبق شاخص مارک سرانه آب باید 1700 مترمکعب باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب در خراسان رضوی و وضعیت نامناسب اعتبارات استان

بحران آب در خراسان رضوی و وضعیت نامناسب اعتبارات استان