مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 01:102023-06-24اقتصادي

زنگ خطر کشتار غیرمجاز دام و انتقال بیماری های دامی در لرستان


با توجه به فرا رسیدن فصل گرما احتمال انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان به دنبال کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر و ورودی شهر ها افزایش پیدا می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، مصطفی زبردست شامگاه شنبه در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به اینکه 30 اکیپ ثابت و سیار نظارت بر کشتار نذورات عید قربان را انجام می دهند، اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با مدیران میادین و کشتارگاه های دام در روز عید قربان کلیه میادین و کشتارگاه های دام در استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده خود دامه ای قربانی را از میادین دام مورد تأیید دامپزشکی تهیه و تحت نظارت ناطرین شرعی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه های دام استان کشتار کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما احتمال انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان به دنبال کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر و ورودی شهرها افزایش پیدا می کند، بنابراین خانواده ها جهت حفظ سلامت خود و خانواده خود اقدام به کشتار غیر مجاز دام نکنند.

  به گفته زبردست در روز عید قربان 12 اکیپ ثابت و 18 اکیپ سیار متشکل از ناظرین شرعی و بهداشتی عملیات نظارت بر نذورات هم استانی ها را بر عهده خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر کشتار غیرمجاز دام و انتقال بیماری های دامی در لرستان

زنگ خطر کشتار غیرمجاز دام و انتقال بیماری های دامی در لرستان