مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:142023-07-12فرهنگي

سوزن دوزی؛ هنری شگفت انگیز در دستان خلاق زنان سیستانی و بلوچ


سوزن دوزی در حالی یکی از اصیل ترین و زیباترین صنایع دستی کشور به شمار می آید که به مدد دستان توانا و فکر خلاق زنان هنرمند بلوچ و سیستانی بر عرصه پارچه جاودان می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: صنایع دستی یکی از ظرفیت های بسیار خوب میراث فرهنگی به شمار می رود که می تواند در اقتصاد و گردشگری هر استان تأثیر زیادی داشته باشد.

در این زمینه تقریباً هر شهر دارای صنایع دستی مخصوص به خود است که ریشه در فرهنگ، سنت ها، آیین ها و حتی سبک زندگی کهن مردمان آن دیار دارد.

سیستان و بلوچستان نیز از این حیث مستثنی نبوده و صنایع دستی این خطه پهناور قدمتی به بلندای تاریخ دارد به گونه ای که تمدن چندین هزار ساله این صنایع برای هر توریستی که وارد این دیار می شود یا قصد سفر به آنجا را دارد مهم است.

از سوی دیگر تنوع صنایع دستی این منطقه از دیگر دلایلی است که همواره مورد توجه توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند که از جمله آن می توان به سوزن دوزی، قالی بافی، گلیم بافی، سفالگری، حصیربافی، پرده بافی، چادربافی، نمدمالی، خراطی، سکه دوزی و آینه دوزی، پریواردوزی، توردوزی، خامه دوزی و سیاه دوزی اشاره کرد.

یکی از مهم ترین مزیت ها و در واقع فاکتوری که در همه هنرها و صنایع دستی سیستان و بلوچستان دیده می شود استفاده از متریال هایی است که تاریخ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزن دوزی؛ هنری شگفت انگیز در دستان خلاق زنان سیستانی و بلوچ

سوزن دوزی؛ هنری شگفت انگیز در دستان خلاق زنان سیستانی و بلوچ