مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-11بين الملل

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: ایران به دنبال ساختن بمب اتمی نیست


اداره اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که اگرچه ایران در حال حاضر در حال انجام دادن فعالیتی برای ساختن یک بمب اتمی نیست، اما فعالیت های مرتبط با تولید مواد شکافت پذیر کافی برای تولید بمب اتمی را افزایش داده است.

- اداره اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که اگرچه ایران در حال حاضر در حال انجام دادن فعالیتی برای ساختن یک بمب اتمی نیست، اما فعالیت های مرتبط با تولید مواد شکافت پذیر کافی برای تولید بمب اتمی را افزایش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که در یک ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام شده است که ایران در حال حاضر به دنبال ساختن تسلیحات اتمی نیست اما فعالیت هایی را که به ساخت بمب اتمی کمک می کند را افزایش داده است.

آُسوشیتد پرس در ادامه گزارش داد که ارزیابی ارائه شده از سوی اداره اطلاعات ملی آمریکا می گوید، ایران نسبت به سال 2020، ظرفیت خود برای تولید یک بمب اتمی را افزایش داده است اما هنوز به ساخت آن اقدام نکرده است.

این یافته ها با ارزیابی پیشین آمریکا درباره برنامه اتمی ایران مطابقت دارد، اگرچه بسیاری در کنگره و نهادهای دیگر تردیدهایی نسبت به آن داشته اند.

این خبرگزاری با منتشر کردن بخشی از خلاصه این گزارش اطلاعاتی غیرمحرمانه نوشت: ایران در حال حاضر مشغول انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: ایران به دنبال ساختن بمب اتمی نیست

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: ایران به دنبال ساختن بمب اتمی نیست