مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 19:352023-07-13فرهنگي

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت نکوداشت تذهیب کاران بزرگترین قرآن هنری جهان


محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت نکوداشت تذهیب کاران بزرگترین قرآن جهان به خط استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی پیامی منتشر کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت نکوداشت تذهیب کاران بزرگترین قرآن جهان به خط استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی پیامی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است؛ هنر قدسی خوش نویسی در جهان اسلام را می توان شاخص ترین هنر در پهنه سرزمین های اسلام و به مثابه زبان مشترک برای تمامی مسلمانان دانست.

هنر خوش نویسی، همواره برای ما مسلمانان ارزش ویژه داشته است، زیرا که در بنیاد آن را هنر تجسم کلام وحی می دانسته اند، مسلمانان، خط زیبا را نه تنها در نسخه پردازی قرآن، بلکه در بیشتر هنرها به کار بسته اند.

از این رو تکامل و تبدیل خط به هنر خوش نویسی بیش از هر کجا در میان مسلمانان به چشم می خورد.

خط زیبا خاک را زر می کند / کار مولا و پیمبر می کند هرکه خطش خوب، خلقش خوب تر/ می شود مخلوق را محبوب تر گر چه عاشق در زمان ما کم است/ لیک خط عشقبازی محکم است در آیه های ن و القلم و الذی علم بالقلم قرآن به قلم و نگارش اشاره شده است، پس از گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان، ایران، بخش هایی از هندوستان، ماوراءالنهر، شمال آفریقا و اندولس یا زبان عربی جایگزین اقوام ساکن در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت نکوداشت تذهیب کاران بزرگترین قرآن هنری جهان

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت نکوداشت تذهیب کاران بزرگترین قرآن هنری جهان