مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 22:402023-06-29سياسي

چرا ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد؟


معاون حقوقی رییس جمهور را درباره شکایت ایران از کانادا در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور طی سخنانی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما توضیحاتی را درباره ثبت شکایت ایران از کانادا در دیوان بین المللی دادگستری که شب گذشته خبر آن اعلام شد، مطرح کرد.

دهقان در این باره گفت: کانادا از سال 1391 به پیروی از سیاست های ایالات متحده آمریکا بر خلاف قوانین مسلم حقوق بین الملل عرفی نسبت به نقض مصونیت دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و در راستای شناسایی و اجرای احکام بی پایه محاکم آمریکایی اقدامات قضایی و اجرایی علیه اموال جمهوری اسلامی به عمل آورده است.

وی تاکید کرد: در این 11 سال گذشته دولت تلاش کرد از طریق پیگیری های سیاسی و دیپلماتیک رفتار دولت کانادا را تغییر دهد اما متاسفانه دولت کانادا نپذیرفت به قواعد بین الملل پایبند باشد و اموال دولت جمهوری اسلامی را در کانادا ضبط کرد و حتی وجوهی که در حساب سفارت ایران در کانادا و متعلق به دانشجویان بورسیه و وزارت علوم بود را ضبط کرد.

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: بر همین اساس ما در دولت سیزدهم با دوستان و کارشناسان مشورت کردیم و از وکلای بین المللی هم نظر گرفتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دعوا علیه کانادا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد؟

چرا ایران از کانادا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد؟