مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 19:172023-07-02بين الملل

هند: با موفقیت در حال فعالیت در بندرچابهار هستیم


وزیر بنادر و کشتیرانی هند با اشاره به فعالیت تجاری قابل قبول در بندر چابهار گفت، دهلی نو در حال مذاکره با ایران برای امضای قرارداد بلندمدت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت هند روز یکشنبه اظهار داشت که فعالیت تجاری هند در بندر چابهار در ایران با موفقیت درحال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه بیزینس لاین سارباناندا سونووال وزیر بنادرو کشتیرانی هند با بیان این موضوع گفت که دو کشور به سرعت در حال پیشرفت به سمت امضای قرارداد بلند مدت هستند.

بر اساس این گزارش، چابهار اولین پروژه بندری خارج از کشور هند است و قرارداد بلند مدت آن به مدت 10 سال اعتبار دارد و به صورت خودکار تمدید می شود.

به گفته سونووال، با افزایش قابل توجه حمل و نقل در این بندر، سرمایه گذاری های آتی ممکن است.

هند در سال 2015 در خصوص توسعه بندر چابهار و احداث خط راه آهنی که هند را به افغانستان متصل می کند، با ایران به توافق رسید و در سال 2016، نارندرا مودی نخست وزیر هند در جریان سفر به ایران، توافقنامه سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای توسعه چابهار را با تهران به امضا درآورد.

  پیش از این نیز جی اس جایشانکار وزیر خارجه هند پیشنهاد داده بود که به منظور دسترسی امن و بدون مانع کشورهای آسیای مرکزی به دریا، بندر چابهار در کریدور بین المللی شمال-جنوب قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند: با موفقیت در حال فعالیت در بندرچابهار هستیم

هند: با موفقیت در حال فعالیت در بندرچابهار هستیم