مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-24اقتصادي

هجوم دوباره پتروشیمی به میانکاله


به دلیل حساسیت اکوسیستم میانکاله ساخت پتروشیمی برای میانکاله سنگین و خارج از توان اکولوژیکی آن است.

علاوه بر آن صنایع سنگین اجازه بارگذاری در این منطقه را ندارند و از نظر آمایش سرزمینی و در اسناد بالادست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، اعتماد نوشت:  پروژه ساخت پتروشیمی میانکاله که سال پیش پس از کش وقوس های فراوان متوقف شد، دوباره با فنس کشی در اطراف مراتع حسین آباد کارش را آغاز کرده است.

تصاویر منتشر شده از این منطقه نشان می دهد که سرمایه گذار پتروشیمی میانکاله طی پنج روز گذشته تمام اضلاع شمالی، جنوبی و غربی محوطه 92 هکتاری مرتع حسین آباد و لله مرز را محصور کرده و ضلع شرقی به سمت کانال قره تپه کمتر از 600 متر باز مانده که پیش بینی می شود آن هم به زودی بسته خواهد شد.

سال گذشته بعد از اعتراضات گسترده مردم محلی، فعالان محیط زیست و رسانه ها در نهایت رییس جمهوری و قوه قضاییه دستور داد تا زمانی که ارزیابی محیط زیستی پروژه انجام نشده، طرح متوقف بماند، اما حالا با وجود تاکید سازمان محیط زیست بر نداشتن این مجوز و البته وجود ایرادات قانونی متعدد، پروژه دوباره آغاز شده است.

 تصویب طرح در سال 1399 انجام شد و کلنگ ساخت کارخانه پتروشیمی در جوار میانکاله را وحیدی، وزیر کشور، روز بیست ودوم اسفند 1400 در فاصله حدود پنج کیلومتری تالاب میانکاله در استان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم دوباره پتروشیمی به میانکاله

هجوم دوباره پتروشیمی به میانکاله