مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 07:202023-06-25اقتصادي

عمر خاموشی ها به سر رسید


باوجود اینکه اینکه خاموشی و ناترازی در صنعت برق به این دولت به ارث رسید اما دولت سیزدهم با سیاست ارتقای توان نیروگاه ها و اجرای طرح های مدیریت مصرف، - باوجود اینکه اینکه خاموشی و ناترازی در صنعت برق به این دولت به ارث رسید اما دولت سیزدهم با سیاست ارتقای توان نیروگاه ها و اجرای طرح های مدیریت مصرف، اجازه نداد خاموشی مهمان ناخوانده خانه های مردم بماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تابستان سال 1400 میان تولید و تقاضای برق 15 هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، این در حالی است که سالانه 5 درصد بر تقاضای مصرف برق کشور افزوده می شود که رقمی بیش از 3500 مگاوات است.

از سوی دیگر توسعه ظرفیت نیروگاهی در دوره های قبل متناسب با رشد تقاضا نبوده آن هم به دلیل عقب ماندگی هایی که در این بخش وجود داشته، بنابراین توسعه حداقل 35 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور در افق چهار ساله فعالیت دولت دیده شد که رشدی معادل 41 درصد ظرفیت های ایجاد شده تاکنون است.

همچنین در سال 1398 و 1399 با کمبود سوخت نیروگاه ها مواجه بودیم، فرسودگی و سرمایه گذاری ناکافی در زیرساخت های حیاتی، افزایش بی رویه مصرف برق در بخش های مختلف اعم از بخش خانگی، صنایع و کشاورزی و ناترازی مالی از جمله مسائل گریبانگیر صنعت برق بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر خاموشی ها به سر رسید

عمر خاموشی ها به سر رسید