مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 07:502023-07-20سياسي

صدای پای کاروان کاروان کربلا می آید


روز دوم محرم الحرام مصادف است با ورود کاروان امام حسین (ع) به سرزمین کربلا، وقایع این روز در سال 61 هجری قمری مرور می کنیم.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ همین که کوفیان فریاد هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را لبیک نگفتند و در جنگی نابرابر حسین بن علی (ع) و یارانش در دشت بلا ( کربلا)  به دست یزیدیان به خاک و خون کشیده شدند بیرق عدالت خواهی و آزادی خواهی فرمانده جنگ کربلا( حسین بن علی ) آزادی خواهان و عدالت طلبان عالم به دست گرفته و بر فراز بام دنیا به اهتزار درآورند و  ورود کاروان نینوا به دشت بلا شد، آغاز عزاداری های همه عدالت خواهان و آزادی خواهان جهان.

ورود امام حسین (ع) به سرزمین کربلا  روز دوم محرم الحرام مصادف است با ورود کاروان امام حسین (ع) به  سرزیمن کربلا، وقایع این روز در سال 61 هجری قمری مرور می کنیم.

پس از آن که با دعوت مردم کوفه و نامه های فراوان و پی در پی آنان روبرو شد، تصمیم به هجرت از مکه به سوی کوفه گرفت.

  با این که برخی از آشنایان و بزرگان مدینه، مانند محمد حنفیه، عبدالله بن عباس، عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر، آن حضرت را از سفر به کوفه بر حذر کرده بودند و با دلایلی چند، تلاش کردند که وی را منصرف کنند، با این حال امام حسین(ع) سفر به کوفه را برای خویش تکلیف فرض ‍ و به آن اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای پای کاروان کاروان کربلا می آید

صدای پای کاروان کاروان کربلا می آید