مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 16:402023-06-25سياسي

راه اندازی خط آبی جدید ایران - عراق؛ به زودی


آبادان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر اعلام وزارت امور خارجه با تکمیل مجوزهای ملی و بین المللی خط آبی بندر سیبه عراق به آبادان به زودی بصورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سیدمحمد مولوی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای فعال سازی خط آبی بین آبادان و کشور عراق اظهارکرد: فعالیت خط آبی نوید بخش توسعه تجارت و توریست بین 2 کشور ایران و عراق و استان های خوزستان و بصره است.

وی با عنوان اینکه بنابر اعلام وزارت امور خارجه طرف عراقی 95درصد پیش بینی های لازم برای افتتاح آزمایشی این خط آبی را انجام داده است افزود: راه اندازی این خط آبی می تواند باعث رونق تجارت و صنعت گردشگری به خصوص گردشگری سلامت استان با محوریت آبادان و خرمشهر شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه عراق تنها هفت دقیقه است اظهارکرد: توسعه و رونق تجارت آبی و جابه جایی مسافری و توریست از طریق خط آبی سیبه به آبادان موجب تحول در اقتصاد 2 شهر خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح این خط آبی می تواند در کنار مرز شلمچه تسهیل در فرآیند اعزام زائران عتبات عالیات بخصوص در اربعین حسینی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی خط آبی جدید ایران - عراق؛ به زودی

راه اندازی خط آبی جدید ایران - عراق؛ به زودی