مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 20:302023-07-05اجتماعي

آذربایجان غربی مهیای جشن بزرگ غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری


در آستانه عید بزرگ امامت و ولایت مناطق مختلف شهری و روستایی آذربایجان غربی با فضای سازی عمومی و برگزاری آیین هایی مهیای جشن بزرگ عید غدیر است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: هم اکنون حال و هوای استان آذربایجان غربی به میمنت عید بزرگ غدیر خم متفاوت تر از روزهای گذشته است، خیابان های سطح شهر غرق در نور و شادی است، برگزاری جشن های مردمی در سطح کانون های مساجد، آذین بندی معابر و کانون های مساجد، برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نقل و شیرینی و شربت از جمله برنامه های این روزهاست.

آیین های ویژه جشن عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت از روز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی هم آغاز شده و امروز در آستانه عید سعید غدیرخم، این جشن ها به اوج خود رسیده است، جالب اینکه دست اندرکاران این جشن ها در زمان عبور شهروندان، آنان را برای حضور در مراسم هرچند کوچک خود دعوت و مردم هم با روی باز از این دعوت استقبال می کنند.

علاوه بر آن، در رسمی دیرین، پخش شیرینی و شربت در بسیاری از کوچه ها و خیابان ها صورت می گیرد و عده ای از جوانان و نوجوانان و حتی اعضای یک خانواده با برپایی چادر یا گذاشتن میزی بر سر کوچه یا جلو درب، شیرینی و شربت را برای مردم پخش می کنند و استقبال بسیاری از این احسان های غدیریه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی مهیای جشن بزرگ غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری

آذربایجان غربی مهیای جشن بزرگ غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری