مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-19اقتصادي

کشت «گلرنگ» در همدان به 5000 هکتار رسید


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به کشت دانه روغنی گلرنگ برای سومین سال متوالی در همدان، گفت: کشت گلرنگ در استان همدان به 5000 هکتار رسیده است.

- ایسنا/همدان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به کشت دانه روغنی گلرنگ برای سومین سال متوالی در همدان، گفت: کشت گلرنگ در استان همدان به 5000 هکتار رسیده است.

علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برداشت گلرنگ از مزارع استان از اوخر تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: گل و دانه این گیاه مورد استفاده قرار می گیرد به طوریکه فروش گل این گیاه برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت گل گلرنگ مناسب تر بود اما امسال بازار این محصول جذاب نیست، تصریح کرد: دانه روغنی گلرنگ نیز به قیمت هر کیلوگرم 27 هزار تومان توسط کارخانه روغن کشی خریداری می شود.

بایگانه با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 1500 تن دانه روغنی گلرنگ در استان همدان تولید شود، افزود: گلرنگ محصول دیم است که سطح زیرکشت آن در استان همدان 100 هکتار بود اما امسال به 5000 هکتار رسیده است.

کشت 60 هکتار کاملینا در همدان وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشت کاملینا به عنوان یکی از دانه های روغنی در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان همدان قرار دارد، یادآور شد: امسال 60 هکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت «گلرنگ» در همدان به 5000 هکتار رسید

کشت «گلرنگ» در همدان به 5000 هکتار رسید